Golden Retriever Dog Forums banner

Golden Pointing

795 views 10 replies 4 participants last post by  CMP70306  
#1 ·
Hallo iedereen,

Dus ik heb net mijn eerste jachtseizoen afgerond met mijn veldgefokte golden en ik wilde eens kijken of de golden van iemand anders ook vogels aanwijst. Specifiek heb ik gemerkt dat ze geplante chukars aanwijst en aan het einde van onze laatste jacht stopte ze bij de helft ervan en wachtte ze op ons om dan op commando op te vliegen.

Omdat dit de enige hond is waar ik mee heb gejaagd en niemand die ik ken met Goldens jaagt, is dat normaal gedrag?

#2 ·
Het zou als een mislukking worden beschouwd in een jachtproef. Goldens worden geacht niet voor te staan, maar hard op te jagen.
Maar aangezien ze het nodig vonden om dat in de regels te schrijven, vertelt dat je dat sommigen wel voorstaan.

#3 ·
Het zou als een mislukking worden beschouwd in een jachttest. Goldens worden geacht niet te pointeren, ze worden geacht hard op te jagen.
Maar aangezien ze het nodig vonden om dat in de regels te schrijven, vertelt dat je dat sommigen wel pointeren.
Interessant, ik weet niet veel over jachttests, behalve dat de kant van haar vader een litanie van Master Hunt-titels op hun namen heeft.

Tot nu toe lijken het gewoon uitgezette chukars te zijn voordat ze bewegen, als ze eenmaal bewegen zit ze bovenop ze en probeert ze ze te vangen. Ze wees geen fazanten op openbaar land aan, maar dat kwam omdat ze niet stil wilden staan.

Persoonlijk vind ik het niet erg en geef er de voorkeur aan, het maakte het jagen over haar zeker plezierig, omdat ze op ons zou wachten om ons in te halen, waardoor we gemakkelijk konden schieten. Zeker beter dan de rennende hanen die ze op 20 meter zou vinden en op 80 meter zou opjagen.

#4 ·
Ik ben verrast dat de hanen rennen in plaats van op te vliegen. Mijn jongen zou ze hard opjagen en ze vangen, of ze zouden opvliegen. Er is een korte pauze wanneer ze wachten tot de vogel zich verstopt, dan vallen ze aan, maar ze wijzen niet en wachten niet tot ze worden verteld om op te vliegen. Hij was rotsvast op vleugel en schot. Hij was een geweldige jager in de hooglanden.

#5 ·
Ik ben verrast dat de hanen rennen in plaats van op te vliegen. Mijn jongen zou ze hard opjagen en ze vangen, of ze zouden opvliegen. Er is een korte pauze als ze wachten tot de vogel zich verstopt, dan vallen ze aan, maar ze wijzen niet en wachten niet tot ze worden verteld om op te vliegen. Hij was rotsvast op vleugel en schot. Hij was een geweldige jager in de hooglanden.

View attachment 916429 View attachment 916430 View attachment 916432 View attachment 916433
Ik jaag in PA, dus onze vogels op openbaar land worden door de staat vrijgelaten in plaats van echte wilde fazanten uit het westen, dus dat kan er iets mee te maken hebben. Van de drie hanen die ze vond, vloog er maar één onmiddellijk op, de andere twee renden rond en sprintten toen weg en vlogen buiten bereik op. Hennen vlogen veel vaker op dan dat ze renden en daardoor joeg ze er meer op binnen bereik.