Golden Retriever Dog Forums banner

Aggressie met zoomies...Is het normaal?

3 reading
41K views 24 replies 20 participants last post by  Sjgij  
#1 ·
Charlie is altijd al behoorlijk agressief geweest als hij zoomies heeft... vooral met mijn kleine honden. We beschermen ze allemaal als hij er een heeft. Nu begint het erger te worden... we gaan uit de weg en laten hem gaan, maar hij begint naar ons toe te komen en ons te bijten en met onze armen te zwaaien. Als we proberen hem te stoppen, wordt het erger. Dit is de enige keer dat hij zo is. We kunnen eten van hem afpakken, hem aaien terwijl hij eet en speelgoed van hem afpakken en hij is prima. Groeit hij hier overheen en zo niet, wat kunnen we dan doen?

#3 ·
Ik denk dat zoomies betekent dat ze een beetje wild worden en als gekken door de kamer beginnen te rennen. Het klinkt alsof hij gewoon ERG ERG opgewonden is... Als ik jou was, zou ik gewoon de kamer uitlopen wanneer hij uit de hand begint te lopen en hij krijgt pas weer aandacht als hij GEKALMEERD is!! Hoe oud is hij?

#5 ·
Ik denk dat zoomies betekent dat ze een beetje wild worden en als gekken door de kamer beginnen te rennen. Het klinkt alsof hij gewoon ERG ERG opgewonden is...als ik jou was, zou ik gewoon de kamer uitlopen wanneer hij uit de hand begint te lopen en hij krijgt pas weer aandacht als hij GEKALMEERD is!! Hoe oud is hij?
Hij is 7 1/2 maanden...als hij dit doet, moet ik hem tegenhouden want hij laat mijn arm niet los...hij klemt zo hard. Bedankt...ik zal proberen de kamer te verlaten en hem zijn gang te laten gaan...

#6 ·
Ik zou je armen voor je houden... op die manier kan hij ze niet grijpen en erin bijten. En ja... gewoon uit de weg gaan.

Onze baby van 7 maanden heeft niet echt veel zoomies meer... behalve als ik ze initieer door achter haar aan te rennen lol!

#7 ·
hmmm....Wat zou er gebeuren als je wat (ongelooflijke) traktaties bij je had, denk je dat dat hem zou kunnen afleiden? Of misschien gewoon de kamer uitlopen als hij begint... naar de keuken gaan en iets LEKKERS halen... hem dan naar je toe roepen en de seconde dat hij de waanzin stopt, zou hij de traktatie kunnen krijgen... STOPPEN=TRAKTATIE, misschien? hmm... Ik heb een extreem volgzaam GR dus heb dit nooit meegemaakt... mijn eenjarige kruising is nogal hyper en wanneer hij een beetje gek doet (normaal gesproken als hij erin geslaagd is een paar sokken of zo te stelen) kan ik de onzin normaal gesproken stoppen door gewoon weg te lopen en echt geĂŻnteresseerd te kijken in iets anders, normaal gesproken laat hij de sokken vallen om te komen kijken wat ik doe... hij VINDT het GEWELDIG als ik erin word meegesleurd en probeer hem te vangen om ze van hem af te pakken, hij denkt dat ik meedoe, de kleine etter.

Dus hoe dan ook... als ik het was, zou ik gewoon weglopen als het begint, met een "je verveelt me nu Mister"-houding!

#8 ·
Tijdens de zoomies grommen honden meestal, rennen ze als een gek en kunnen ze zelfs proberen te bijten of, om precies te zijn, te spelen/bijten. Ik zou me niet al te veel zorgen maken, tenzij hij je daadwerkelijk pijn doet. Ik zou gewoon een spuitfles/waterfles met water hebben en hem besproeien als hij te snel en te ruw komt. Je zou ook een blik stenen naast hem kunnen gooien om hem te kalmeren en hem te verrassen. Als je hem te agressief vindt, stop dan met het spel tot hij gekalmeerd is.

#9 ·
Tijdens de zoomies pakken mijn twee gewoon willekeurige dingen vast als ze er langs rennen. Het is grappig om te zien hoe ze door een kamer vliegen en een sok pakken als ze voorbij zoomen. Ik kijk graag naar zoomies, maar ik veronderstel dat het niet zo leuk zou zijn als ze zich aan mijn arm zouden vastklampen....

#11 ·
De eerste stap is ervoor te zorgen dat uw pup elke dag voldoende beweging krijgt die bij zijn leeftijd past. Vervolgens, wanneer de 'crazies' uit de hand beginnen te lopen, vouw dan gewoon uw armen en keer hem de rug toe... en blijf u omdraaien wanneer dat nodig is om hem de rug toe te keren. Uiteindelijk zal hij kalmeren. Het ergste wat u kunt doen, is een Golden aanraken midden in een gekke episode, het stuurt ze gewoon naar het volgende niveau van gekte. Ik zou die activiteit ook niet in huis toestaan... doe een deur open en laat hem eruit. We hebben veel mooie breekbare dingen in ons huis, dus een gekke renpartij is nooit toegestaan in huis.

En om een van uw vragen te beantwoorden... ja, hij zal LANGZAAM over deze onzin heen groeien, maar het slechte nieuws is: het kan nog een jaar of zo duren.

#13 ·
Jo Ellen heeft gelijk - je mist ze WEL! En ik ben het met Rick eens, ze zijn grappig om naar te kijken. We beschermden onszelf en alles waar Brandy naar uit zou kunnen vallen. Ze verloor een keer haar evenwicht in het midden van de zoomies en raakte met haar borst de salontafel. Ze was een paar dagen behoorlijk pijnlijk en gekneusd. We hebben de salontafel verplaatst en ze is uiteindelijk de zoomies ontgroeid. Vaarwel puppy-tijd.

#15 ·
Bedankt voor alle adviezen. Ik kan hem nog niet naar buiten laten tijdens deze, want we hebben geen hek en alles wat breekbaar was, is al kapot gegaan....LOL.... Ik maak me geen zorgen over ons tijdens zijn zoomies, we moeten er gewoon voor zorgen dat we de kleintjes beschermen...het is zo grappig, soms lijken ze elkaar te haten, maar op dit moment slapen ze samen.....

#16 ·
Twee ideeën:

Probeer hem een speeltje te geven en hem rond te laten rennen met iets in zijn mond. Als hij iets vasthoudt, zal hij waarschijnlijk een beetje (maar een beetje) minder gek zijn, plus hij heeft een taak (een speeltje vasthouden) en het beste van alles, zijn mond zit vol, dus hij kan niet naar je arm grijpen!

OF

Je stapt in en bent de "fun police" voordat hij dat super opgewonden, gekke niveau bereikt en leert hem zijn over-the-top zoomies zelf te reguleren.

-S

#17 ·
Onze 15 weken oude Daisy doet dit denk ik wel. Ze rent als een bezeten duivel buiten heen en weer als een gekke hond. Zou dit beschouwd worden als de zoomies (FRAP'S)? Is ze hier te jong voor? Op dit moment is haar favoriete activiteit, waar ze opgewonden van raakt, het uittrekken van de vulling uit haar hondenmand en favoriete piepspeeltjes.

#19 ·
Vergeet niet dat het nog steeds puppy's zijn op deze leeftijd - ook al zijn ze bijna volgroeid - en ze zich niet bewust zijn van hun eigen kracht en omvang.

#20 ·
IMO, als een hond de zoomies krijgt, krijgt hij niet genoeg fysieke en/of mentale stimulatie. Ik profiteer van al die energie om positief gedrag, trucjes, apporteren en andere nuttige taken te leren. Een goed gefokte Golden Retriever is ook een actieve jager. Ik help mijn moeder haar geredde meisje te trainen voor freestyle (ja, ze is niet eens een ras, ze is een heel relaxte couch potato). Ik laat haar 5-10 mijl per dag rennen bovenop krachttraining, freestyle zelf, basis apporteren, fietsen en zwemmen. Ik foster actief "pitbull"-achtige honden en we hebben zelden zoomies (als we dat wel doen, rennen/spelen we het uit de hond!). Veel te veel huisdieren zijn dik, ongezond, verveeld, enz. vanwege een gebrek aan zowel mentale als fysieke training.

#21 ·
Het klinkt alsof Charlie veel meer beweging nodig heeft dan hij krijgt. Hij heeft echte, werkende beweging nodig. Kun je rolschaatsen? Kun je hem meenemen en hem een goede workout geven? Elke dag?

Hij zal de zoomies ontgroeien en hoe grappig ze ook zijn, als ze een probleem beginnen te worden, moet je ingrijpen.

Hij werkt gewoon zijn opgekropte energie af. Als je met hem rent of rolschaatst, zal hij het op die manier uitwerken.

Ik ben het niet eens met het idee om hem traktaties te geven. Geef nooit een positieve beloning voor gedrag dat je niet permanent wilt maken. Dat leert hem alleen maar dat zoomies en bijten een traktatie opleveren en hij zal het vaker doen.

#22 ·
Ik ben er niet van overtuigd dat het altijd om beweging gaat. Faith krijgt haar zoomies als we in het park zijn en ze rondrent. We zijn er 30-45 minuten om haar te zien rennen, en plotseling beweegt er een blad of wat dan ook (of mama stampt met haar voeten ;)) en weg is ze. Zoomie-gekte voor 2-3 minuten.

Ik denk dat de beste suggestie tot nu toe het speelgoedidee was - als hij begint, geef hem dan een speeltje om in zijn mond te houden in plaats van je arm. Als hij blijft opspringen, ga dan naar een kamer waar hij niet in kan komen en ik denk dat hij vrij snel zal leren dat het spel niet leuk is als ik op mama spring.

Veel succes hoe dan ook - en geniet van alle puppy-dingen zolang het kan. Soms mis ik het om 5 keer per dag met de hik te maken te hebben.

#23 ·
Ik ben het eens over de oefening, want we kunnen hem een uur laten spelen en hij is echt moe en komt binnen en heeft ze nog steeds. We zijn begonnen de andere honden in een andere kamer te zetten als we terugkomen en raad eens?....geen zoomies.....Ik denk dat de kleine honden hem triggeren. En ze zijn beter geworden, hij bijt ons of de honden niet meer. Ik denk dat hij gewoon een beetje volwassen moest worden. Oh en over het rolschaatsen......als ik dat zou proberen, zou ik denk ik mijn heup breken of zoiets. 15 jaar geleden wel....maar er is GEEN MANIER dat ik Charlie op rolschaatsen zou laten leiden......dat zou absoluut RAMP betekenen....lol

#24 ·
Het komt zeker niet alleen door gebrek aan beweging. In feite kunnen overstimulatie en te veel beweging ook een oorzaak zijn van een zoomie - het is een soort "kortsluiting" bij de hond!

Mijn honden krijgen VEEL fysieke en mentale stimulatie en beweging en Quiz krijgt nog steeds af en toe de zoomies. Het is zo'n prachtige uiting van onvoorwaardelijke vreugde!

-Stephanie